Yosemite

24 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag is het toch echt gebeurd, we hebben regen gehad. Eigenlijk de hele middag flink veel bewolking en uiteindelijk onweer en een regenbui hier en daar.

Vanmorgen om 7 uur de wekker gezet om een beetje op tijd te kunnen vertrekken voor onze wandeling(en) van vandaag. Het ontbijt in het hotel vonden we echt veel te duur dus we hebben een aantal boterhammen in de toaster gestopt en dat gegeten met wat jam, ook prima! Het hotel ligt maar een paar kilometer van de Entrance van Yosemite af maar helaas stonden we na 100meter toch al stil. Zo veel mensen al onderweg naar het park, echt extreem.

Na ongeveer 1uur rijden zijn we dan toch eindelijk bij het startpunt van de wandeling aangekomen. Boven op de berg aan de Glacier Point Road was het een stuk aangenamer met ongeveer 25graden, lekker wandel weer. Als eerste zijn we na 1 mile lopen de Sentinel Dome omhoog geklommen tot een hoogte van bijna 2500m, waar je echt een prachtig uitzicht hebt over een groot gedeelte van Yosemite.

Daarna zijn we verder gelopen naar het volgende uitzichtpunt, Taft Point. Onderweg zijn we weer een Deer tegen gekomen die rustig stond te kijken langs het wandelpad. Ook zijn we hier zelfs nog stukken met sneeuw tegengekomen, minimaal natuurlijk maar ag wel leuk om te bedenken dat hier normaal inderdaad een skigebied is. Taft Point lag iets lager maar was ook weer heel mooi en vooral heel hoog. Het aparte vonden we toch wel beiden de grote watervallen die je overal naar beneden zag komen maar ook kon horen, je hoorde echt de kracht waarmee het water naar beneden stroomde. Na een goede 9km lopen waren we weer gearriveerd bij onze auto.

Voor de middag hadden we een wandeling op de planning staan vanuit Half Dome richting de Vernal Fall. Maar al snel kwamen we er achter dat die planning weinig kans van slagen zou hebben. Tip één, ga nooit in het weekend naar Yosemite. We hebben bijna 1,5uur gereden om te komen tot de parkeerplaats, drama... En ja in de tussentijd was het ook al begonnen met regenen en onweren dus deze moesten we toch echt laten schieten. Maar ondanks de drukte en chaos was Yosemite ook super mooi om te zien en een mooie afsluiter van alle grote natuurparken deze vakantie.

Uiteindelijk waren we toch pas rond 6uur terug in het hotel omdat het ook weer een drama was om het NP uit te komen. We hebben nog even een wasje gedaan en lekker gegeten in het restaurant van het hotel. Een ding snappen we nu wel heel goed, met zo veel mensen zou ik als bruine of grizzly beer me ook echt niet laten zien...

Morgen weer een nieuwe dag, dan is het tijd voor San Francisco!