Monterey naar Ventura

29 juni 2017 - Ventura, Verenigde Staten

Grappig hoe je in een vakantie van gemiddeld 35 graden opeens wakker wordt met 12 graden. Het is in Monterey niet alleen heel erg fris maar ook nog steeds erg mistig. Laten we hopen dat het een beetje beter weer wordt onderweg.

Na een snel maar goed verzorgd ontbijtje zijn we begonnen aan onze laatste lange rit van deze vakantie. We hebben nog een korte stop gemaakt in bij Cannery Row om op zoek te gaan naar de grote hoeveelheid Sea Lions op The Coast Guard Pier. Maar helaas hadden we pech, ze waren de hele ochtend bezig met werkzaamheden waardoor we de Pier niet op mochten lopen. Maar gelukkig hebben we ze wel van een zijkant verstopt zien liggen onder pier. Dat waren er al heel veel dus laat staan hoe veel er aan het einde van de pier zullen liggen!

Ook hebben we geluk gehad omdat we vanaf de zijkant zeker 2 misschien wel 3 walvissen hebben zien zwemmen in de buurt van de kust. Van een afstandje zagen we het water al omhoog spuiten en na een paar keer de grote vinnen te hebben gezien boven water wisten we het toch wel zeker. Echt mooie, grote beesten waar we helaas niet meer tijd voor hadden om ze op te zoeken met een boot. Maar dit was ook al heel fijn om ze even te kunnen spotten! Daarna zijn we doorgereden naar Point Lobos, een staats-natuurpark met mooie uitzichtpunten en ook weer Sea Lions en Seals. Helaas was het nog mistig maar het was zeker een mooi stukje natuur!

En nu moesten we helaas echt gaan omdraaien. We wisten het thuis al maar het voelde nu toch wel even zuur, de Highway 1 is op een kort stukje gesloten vanwege werkzaamheden en het opnieuw opbouwen van de brug bij Big Sur. Daarom moesten we bijna 2uur door het binnenland rijden en konden we een heel groot stuk van de Highway 1 niet zien... Gelukkig hebben we wel een aantal mooie stukjes gezien bij Morro Bay en Pismo Beach!

Uiteindelijk zijn we doorgereden tot in Santa Barbara, wat een gezellig Mexicaans-getinte kustplaats bleek te zijn. We hebben hier lekker langs de zee kunnen lopen en meegekeken bij de vissers die makreel en krab stonden te vangen, vissers van jong tot oud! Ook waren de zwervers hier erg creatief, ze hadden een aantal manieren bedacht om muntjes te verzamelen. Op een plek hadden ze bekers opgehangen en daar konden mensen proberen geld in te gooien. Heel grappig maar het werkte prima, er lagen flink wat muntjes!

In Santa Barbara hebben we ook nog even iets gegeten bij een Mexicaans eettentje, wat erg goed heeft gesmaakt! Uiteindelijk was het nog 30 minuten rijden naar alweer ons laatste adres van deze vakantie, in Ventura. Gek dat morgen alweer de laatste volle dag zal zijn in Amerika...