San Francisco

26 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Deze ochtend begonnen met 'het ontbijt' zoals ons hotel het omschreef, maar het bleken alleen wat zoetigheden en fruit te zijn. Ag beter dan helemaal niks natuurlijk! Wel hebben we nog even een kop koffie van de Starbucks gehaald, toch wel even lekker.

Daarna zijn we via Market richting the Financial District gelopen. Eenmaal beneden aangekomen bij de kruising met de Embarcadero ligt de Ferry Building, waar zoals de naam al zegt verschillende Ferry's vertrekken. Voor de rest is het gebouw volledig gevuld met allemaal kleine eettentjes en winkeltjes. Na een momentje even rustig in de zon te hebben gezeten zijn we verder langs de pier(en) gelopen. Links van ons hadden we een mooi uitzicht op Telegraph Hill met daar bovenop de Coit Tower.

Omdat we gisteren al bij Boudin Bakery hadden gegeten en het goed smaakte zijn we hier vandaag ook weer gaan lunchen. Thijs had een kip pesto broodje en ik had de clam chowder soep, maar dan zoals gebruikelijk hier geserveerd in een sourdough bowl. Soep smaakte lekker en het brood was ook heel erg lekker, alleen was het wel heel raar om soep uit een brood te eten!

Om 14.10 zou onze boot vertrekken richting Alcatraz en daarom moesten we minimaal een halfuur van te voren aanwezig zijn, dit aangezien ze dan nog mensen tickets kunnen geven die het niet van te voren gereserveerd hadden en dus eigenlijk gewoon te laat waren. Eenmaal op de boot hadden we wel even de goede kant van de boottocht gekozen van waar je een mooi uitzicht had op de Skyline van San Francisco maar ook op de Golden Gate Bridge.

Eenmaal aangekomen op Alcatraz voelt het door de grote hoeveelheid toeristen nog niet zo indrukwekkend zoals we hadden gehoopt. Maar tijdens het volgen van de audiotour veranderde dat al snel. De cellen waren echt heel erg klein en je kon door het grootste gedeelte van de gevangenis heen lopen. Door de verhalen van de audiotour werd het ook een stuk echter gemaakt en dat was heel gaaf. Ook konden we over het hele eiland lopen en zien waar de Guards hebben gewoond met hun families, waar de gevangenen hebben gegeten en naar buiten zijn geweest, maar ook waar ze na het verkrijgen van een privilege verschillende uren per dag konden werken. Na een verhaal over de grote ontsnapping vanuit Alcatraz en over de verschillende 'beroemde' criminelen zijn we weer met de Ferry teruggekeerd richting SF. Het was echt zeker weten de moeite waard!!

In de avond wilden we graag nog even door de wijk Haight Ashbury lopen en boven op de Twin Peaks eindigen. Helaas bleken de afstanden toch wel heel erg lang en gingen de wegen ook hier weer te stijl omhoog, daarom hebben we voor nu de bus en tram maar eens gebruikt. Haight Ashbury was een hippie wijk en hier waren we al snel over uit dat we ons beiden niet helemaal op ons gemak voelde. Daarom zijn we maar snel richting Twin Peaks vertrokken waar je een prachtig uitzicht had over de stad, zeker weten dat dit het mooiste uitzichtpunt is van SF! Nu was het weer een half uur terug, dus lang leve Uber. Maar nu hebben we er eens eentje gedeeld, scheelt flink in de kosten en je zit ook nog met verschillende mensen in de auto, wel grappig.

Afsluitend hebben we nog lekker gegeten bij een klein Italiaans Restaurantje en zijn we nog een toetje gaan halen bij The Cheesecakefactory, dus nog even smullen op de hotelkamer!

1. Loes:
    27 juni 2017
    Wat een indrukwekkende verhalen allemaal, volgens mij hebben jullie twee weken nodig om bij te komen als jullie thuis zijn, ha ha . Geniet nog van de laatste dagen die jullie hebben. Groetjes van ons allemaal.
  2. George Winthagen:
    27 juni 2017
    Als ik de blogs lees en de foto's bekijk zie en lees ik toch veel herkenbare dingen. Herinnert me weer aan onze schitterende en gezellige reis.