Yosemite naar San Francisco

25 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we na 1,5uur rijden vanuit Yosemite eens aangeschoven bij een Sunday Morning Breakfast. Het was echt super druk dus we zijn maar aan de Counter gaan zitten om niet nog een uur te moeten wachten. Wat een ervaring alleen al om zo dichtbij te zitten. De hoeveelheid eieren, pancakes, bacon, hashbrowns, maar ook gewoon al fajita's burgers en onverklaarbare maaltijden er om 10.30 geserveerd werden was echt ongelofelijk! Wat een calorieën....

Toch heeft het wel weer goed gesmaakt en zijn we daarna verder vertrokken richting San Francisco. In afstand viel het wel mee, maar helaas in tijd niet. Het was echt super druk in de stad en het heeft ons misschien wel een uur gekost om vanaf het tolpunt waar je stad in komt tot aan het hotel te komen.

Het hotel ligt midden in het centrum dus we hebben de auto laten parkeren door de mensen van de lobby in het hotel en zien die dus pas over 3 dagen weer terug. Vanaf nu zijn we dus weer even afhankelijk van het openbaar vervoer en gewoon te voet. Daarom zijn we meteen richting Union Square gelopen, wat om de hoek van het hotel ligt, en hebben bij Macy's een monsterlijk lekker ijsje van de Ben & Jerry's winkel gehad!

Eenmaal buiten kwamen we er toch achter dat het wel heel erg druk was in de stad en we hadden ook nu weer heel veel mensen gezien in regenboogkleuren en tja aparte outfits zullen we maar zeggen. Eenmaal bij de drukke straat aangekomen bleek net de Diversity Parade bezig te zijn waarin alle mensen met regenboogvlaggetjes liepen, sommige met bijna geen kleren aan en mannen en vrouwen hand in hand. Een groot feest dus heel gezellig om in terecht te komen!

Toen de Parade afgelopen was zijn we verder gelopen richting Chinatown, de grootste Chinatown van de VS. Blijft grappig om in zo een grote stad een gedeelte te hebben waar alles naar de Chinese cultuur veranderd is. Ook hebben we getwijfeld om nog op een Cable Car mee te liften, maar bergaf hebben we er toch voor gekozen om het stuk te lopen.

Ook hebben we nog een stop gemaakt bij Fishermans Wharf en zijn we op Pier 39 nog even langs de Sea Lions gelopen die lekker lagen te zonnen. Na ons 2e bezoek bij het Hard Rock Cafe deze vakantie wilden we een Uber terug naar het hotel pakken en die was bijna ingepikt door 2 mensen die dit overduidelijk al vaker hadden geprobeerd. Ze geven de naam van de bestuurder door en die denkt daarmee dat het goed is. Maar na een sprintje achter de Uber aan heeft de chauffeur ze toch vriendelijk verzocht om uit te stappen en zijn wij veilig terug naar het hotel gebracht.