Sequoia naar Yosemite

23 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Het is wel meteen te merken dat we weer terug zijn in de natuurparken, gisteren ben ik echt lek geprikt door alle muggen... Maar niet over klagen, hoort er ook gewoon bij. Wie iets moois wil zien moet pijn lijden zullen we maar zeggen!

Vanmorgen vroeg weer vertrokken vanuit Sequoia, nu richting Yosemite, een rit van ongeveer 3,5 uur tot in Yosemite Village. Na ongeveer 2uurtjes rijden kwamen we aan bij de South Entrance van het NP. De afstand nog tot aan de centrale plaats zegt dus ook meteen hoe groot het park is. Je merkt meteen dat je weer in de bossen bent, heerlijk die geur van de bomen! Het enige nadeel is wel dat het overduidelijk een erg toeristisch park is want jeetje wat is het hier druk....

Onderweg naar Yosemite Village zijn we nog kort gestopt bij de 'Tunnel View', de meest bekende foto die wordt gemaakt in Yosemite NP. Je kijkt hier echt over een groot gedeelte van het park, tussen de rotsen door en in de verte zie je Bridalveil Fall met veel kracht naar beneden komen, super mooi om te zien! Ook hebben we nog een korte stop gemaakt bij Bridalveil Fall. Eenmaal aangekomen bij de waterval werden we kletsnat door de kracht waarmee het water naar beneden kwam.

In de middag hebben we een gedeelte van de Valley Floor Loop gelopen  door de Village van het NP. Hier hebben we een stop gemaakt bij de Yosemite Lower en Upper Falls, ook weer 2 hele krachtige watervallen, en bij Mirror Lake. Onderweg naar Mirror Lake was het de hele wandeling erg rustig en leek het wel alsof alle mensen uit het park vertrokken waren, maar helaas deze lagen allemaal te zwemmen in Mirror Lake. We begrepen niet zo goed waarom want zo schoon zag het water er niet uit maar ieder zn eigen...

Ons hotel ligt iets buiten het park waardoor we morgen binnen 20 minuten weer in de Village kunnen zijn. Volledig in niemandsland hebben we voor een paar dollar toch maar even voor 24uur WIFI moeten aanschaffen, anders kon ik de blog niet bijhouden. Toch wel een tik van mij dat die in orde moet zijn. Graag willen we morgen vroeg in de ochtend richting Glacier Point vertrekken voor een iets langere Hike en in de middag een wandeling bij of misschien wel door een waterval. Hopen dat we vroeg in de ochtend nog wat dieren in het wild kunnen spotten!