Bakersfield naar Sequoia

22 juni 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de steden echt achter ons gelaten en zijn we weer lekker in de natuur terecht gekomen! Ook hier weer bloedje heet met nu in de avond nog steeds 35graden.

Vanmorgen toen de wekker ging waren we beiden nog vrij moe omdat de airco vannacht helaas niet zo goed functioneerde en we dus eigenlijk in de hitte hebben geslapen.. Het ontbijt was wel heel goed verzorgd en daarom ik ben mijn dag eens begonnen met een grote bowl met vers fruit! Eerst nog een korte stop bij de Starbucks Drive Thru aan de overkant voor 2 koude ice coffee en dan konden we weer vertrekken aan onze rit van vandaag. Oja, de ice coffee is niet zoals wij die drinken met bollen ijs erin, nee gewoon koude koffie met een beetje melk en veel ijsklontjes, dus nog niet meteen zo heel slecht.

Onderweg zijn we langs vele kilometers aan fruitteelt gereden, met abrikozen en citrusvruchten. Apart om te zien hoe groen de velden bleven met dit weer. Na ongeveer 1,5 uur rijden waren we aangekomen bij de Entrance van Sequoia NP op 518m. Van hieruit was het nog ca 1uur bergop rijden richting de uitzichtpunten en bezienswaardigheden. Als eerste hebben we een stop gemaakt bij de meest beroemde Sequoia, Sherman Tree. Deze is 272feet hoog en heeft een diameter van ruim 11meter, echt gigantisch dus.. Maar eigenlijk is dit het geval voor alle Sequoia bomen, de Nederlandse bomen zullen vanaf nu altijd klein zijn!

Na een korte lunch hebben we een wandeling van 5km gemaakt richting de Tokopah Falls, die de rivier vult die door het NP stroomt. In deze rivier zijn al vele mensen verongelukt vanwege de sterke stroming. Onderweg heb ik uitgebreid lopen Bear-Spotten, maar helaas zonder succes. Wel zijn we nog een aantal bevers tegengekomen. De waterval was echt super om te zien en heerlijk verkoelend om naast te staan.

Als afsluiter van vandaag zijn we richting Crescent Meadow gereden, met een tussenstop bij de Tunnel Log waar we met de auto onder/door een Sequoia konden rijden. Bij Crescent Meadow hebben we een wandeling gemaakt richting het hoogtepunt van vandaag, Eagle View, met een hoogte van 2100m. Echt een prachtig uitzichtpunt en heerlijk rustig, want we waren de enige onderweg naar dit punt om half6. Helaas ook hier geen beren gespot... Maar onderweg naar de auto hebben we wel nog 2 herten zien relaxen bij een boom. Eentje keek ons recht aan op een manier of we niet aub gewoon wilden doorlopen. Geen probleem maar wel even een foto meepikken!

En jawel op de terugweg is het dan toch echt gelukt, we hebben een beer gevonden. Een mooie bruine Black Bear, jeej!! Hij heeft ongeveer 10 minuten naast ons gelopen, met een tak gespeeld en om even goed te showen is hij ook nog 2 keer de weg overgestoken. Vanuit onze cabrio-positie met het dak open hebben we heel veel foto's en filmpjes kunnen maken. Ik ben echt fan van de beren geworden want het zijn gewoon super mooie dieren!! Fingers crossed dat dit een voorteken is voor meer beren in Yosemite!

1. Marianne van den Kerkhof:
    23 juni 2017
    Thijs en Nena, prachtig allemaal !! Jullie genieten volop en nena, kijk je nu met andere ogen naar alles? Want het meeste heb je toch al eens gezien. Dikke knuffel