Las Vegas naar Bakersfield

21 juni 2017 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Deze dag kunnen we toch wel classificeren als een door-reis-dag, met een afstand van 550km en een reistijd van ca 6uur zijn we vandaag boven de 3000km uitgekomen.

Aangezien we wisten dat we een lange reisdag zouden krijgen vandaag hadden we de wekker even een halfuurtje later gezet, wat niet zo heel erg was in onze kamer met airco in The Mirage! Na het scoren van een (ijs)koffie van de Starbucks in het hotel, het uitchecken online en het ophalen van de auto zijn we vertrokken richting Bakersfield. In 1 keer naar Bakersfield vanuit Las Vegas was ca 4,5uur, maar omdat we graag via Death Valley wilden rijden was het een reistijd van 6uur. Als eerste hebben we nog een tussenstop gemaakt rond half11 in Pahrump, een plaatsje net voor Death Valley, om nog een ontbijtje mee te pikken. Daarna zijn we begonnen aan de hete tocht door Death Valley.

Het park doet echt zijn naam eer aan, want het park is eigenlijk gewoon uitgestorven. Er zijn geen entreeposten maar er staan automaten waar je de Fee kunt betalen en daarbij liggen de kaarten. Alleen in Furnace Creek is een Visitor Center te vinden, maar dit ligt eigenlijk al midden in het park. Eenmaal aangekomen bij het eerste uitzichtpunt begrepen we ook wel waarom ze dit systeem hanteren. Las Vegas was heet maar dit was echt bloedheet, de 50 graden hebben we vandaag toch makkelijk aangetikt. Jammer dat we geen eitjes hadden meegenomen, dan hadden we die even op de motorkap kunnen bakken als lunch....

Het eerste uitzichtpunt, Zabriskie Point, liet zien hoe het park is ontstaan en met name de zwarte toppen op de bergen waren relevant, dit was namelijk van oudsher lava. Na het bezoeken van Zabriskie Point zijn we doorgereden naar het laagste punt van Noord Amerika met 86m below sea level, het Badwater Basin. Dit is de grote zoutvlakte waar Death Valley bekend om staat. Beiden hebben we even de grond aan geraakt met onze vinger en ervan geproefd, maar ja het smaakte echt zout... Na 10 minuten uit de auto te zijn geweest vonden we het toch maar weer hoog tijd om in te stappen en de airco aan te zetten! Er zijn een aantal wandelingen die je wel mag doen in het park maar deze waren toch niet echt aan ons besteed, daarom zijn we als afsluiter nog even langs Artists Palette gereden, waar de heuvels allemaal verschillende kleuren hebben door de mineralen die erin aanwezig zijn. Het schijnt heel bijzonder te zijn rond zonsondergang maar het was nu pas 2uur en de kleuren waren nu ook al heel duidelijk te zien.

Tijd om door te rijden aangezien we nog zeker 4uur te gaan hadden in de auto! Door het park zie je ook nauwelijks tot geen campers en bussen rijden vanwege de hitte icm de hoogteverschillen. Aangezien je van 86m beneden tot 1511m boven zeeniveau gaat krijgen ze vaak niet deze hoogteverschillen getrokken samen met de airco. Zelfs de auto begon soms meldingen te geven of we de airco even konden uitschakelen.

Onderweg naar Bakersfield zijn we nog langs een aantal kleine plaatsjes gereden. Het is zo raar dat je in deze dorpjes vaak wel 10 kerken kunt vinden en de mensen overduidelijk heel erg gelovig zijn, terwijl je maar 3 uur rijden bent van de stad waar de vrouwen gewoon bijna helemaal naakt rondlopen...
Eenmaal in Bakersfield aangekomen is het helaas ook nog steeds warm en sluiten we af met een goede 42 graden, maar wel beiden met een koud biertje bij Temblor Brewer Company.

Morgen is het weer tijd voor een natuurpark en gaan we richting de Sequoia bomen!

1. Steffy:
    22 juni 2017
    Wat een te gekke verhalen! Heel leuk geschreven en prachtige foto's wat jullie maken. Wat een weertje daar zeg, wordt je levend gegrild. Maak maar flink gebruik van die airco haha. Gaaf dat jullie op de schietbaan zijn geweest, lijkt me een sjieke ervaring. Geniet er nog van ! Liefs