Joshua Tree naar Kingman

12 juni 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Ook vandaag beiden weer vroeg wakker, zo rond half7. Laten we hopen dat dit de komende dagen iets beter gaat verlopen en we toch iets langer kunnen slapen. Gelukkig hebben de Amerikanen al vroeg een ontbijtje klaar staan, dus nadat we bij de dorp-supermarkt wat flesjes water hadden ingeslagen hebben we een lekker ontbijtje gehad met een heerlijk bakje vers fruit erbij. Ik was er even helemaal gelukkig mee!

Voordat we het park in gingen hebben we gezorgd dat we de auto goed vol hadden getankt. Blijft wennen om op voorhand al af te rekenen. Gelukkig kregen we het geld terug omdat we natuurlijk te hoog hadden ingezet. Geeft geen goed vooruitzicht voor het gokken in Vegas...

Om goed te weten wat we allemaal konden zien in Joshua Tree NP hebben we een korte stop gemaakt bij het Visitor Center. Een volunteer van het park, leeftijd mmm we dachten zo'n 75 jaar oud, heeft ons een aantal tips gegeven en enkele leuke wandelingen om te doen voor die ochtend. Het National Park is echt zo apart, vanwege het super droge maar toch op veel plekken groene landschap.

We hebben een aantal standaardrondjes gelopen zoals de Barker Dam. Daaropvolgend zijn we doorgereden tot aan de Keys View en hebben een bezoekje gebracht aan de Skull Rock. Wij zagen er echt geen schedel in maargoed, ieder zn eigen 'imagination'. Ook hebben we de hoogste Joshua Tree van het NP gespot, ruim 16 meter hoog! Als laatste zijn we nog een paar minuten gestopt bij de Cactus Garden, waar echt duizenden cactussen bij elkaar staan. Een aantal meiden waren zo slim geweest om van het pad te gaan en zaten goed onder de stekels. Genieten hoor, daar heb je de komende tijd nog wel last van denk ik.

Na een snelle lunch bij de Subway zijn we begonnen aan onze rit naar Kingman. Kingman ligt aan de Route 66 en hier hebben we ook een paar stukjes van meegepikt onderweg. Eenmaal aangekomen in Kingman hebben we een aantal extreem lange goederentreinen zien langskomen. Erg gaaf om te zien, met soms wel 5 locomotieven ervoor en nog 2 erachter. Na een snelle hap in de route 66 Diner gaan we ons nu nog maar even goed inlezen voor ons bezoek morgen aan de Grand Canyon!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade