Kingman naar Grand Canyon

13 juni 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag wakker geworden met een positief berichtje voor mij, mijn eerste tentamen terug gekregen en deze heb ik gehaald. Lekker begin van de dag!.

Er zat een ontbijtje inbegrepen bij het hotel dus daar wilden we dan ook maar even gebruik van maken. Het was eenvoudig maar ag het was prima, je kon er zelfs je eigen wafels maken. Daarna zijn we meteen vertrokken even een korte tankstop bij een old fashion tankstation en daarna hebben we afscheid genomen van de famous 'Route 66'.

Tot aan de Grand Canyon was het vandaag ca 275 km rijden. Aan lange afstanden geen gebrek zullen we maar zeggen. Tegen half12 waren we gearriveerd bij Grand Canyon NP, super druk maar we hadden een plekje gevonden voor onze Mustang. Het was super mooi weer vandaag, echt het perfecte weer om de Grand Canyon volledig te kunnen zien, en wat was hij mooi! Je kon echt volledig tot in alle uithoeken kijken, maar het is zo groot dat je het niet echt kunt bevatten.

Na een bezoek aan het Visitor Center hebben we de Rim Trail genomen die ons in ca 3km naar een hike bracht waarmee we konden afdalen in de Canyon. De Bright Angel Trail bracht ons na een goede 3kwartier afdalen naar het 1 1/2 mile resthouse. Hier kwamen we al heel veel mensen tegen die duidelijk verder waren gelopen dan ons stoppunt. Met deze route kun je uiteindelijk komen tot aan de Colorade River, maar hier moet je toch minimaal 2 dagen voor uittrekken en dan onder begeleiding. Maargoed in het hete zonnetje met ca 25graden was een 2,5km stukje one-way, maw dit zelfde stuk moesten we ook weer terug. Een pittige klim, maar zeker de moeite waard! Het is gaaf om bovenop te staan, maar om er ook nog in te kunnen afdalen maakt de ervaring nog net iets specialer.

Ons hotel ligt ongeveer een 20 minuten rijden van de Grand Canyon dus we zijn rond 5uur kort terug gereden en hebben ons ingecheckt bij het hotel. Helaas voor mij een minder prettige ontdekking in mijn tas, mijn shampoo had gelekt en dat schuimt helaas erg goed... Mijn toilettas hangt nu te drogen, benieuwd of ie het gaat redden.

We waren bewust iets eerder naar het hotel gegaan om even snel iets te eten en om even een vestje te halen zodat we de Sunset konden bekijken bij de Grand Canyon. Niks over gelogen in alle brochures, het is echt gewoon heel erg mooi en super bijzonder om te zien!!

Morgenvroeg vertrekken we weer naar de volgende plek, Monument Valley!

1. Math:
    14 juni 2017
    Nena proficiat met de toets.
    Wij zijn allemaal super jaloers op deze mooie en indrukwekkende reis met die kekke Ammi-bak. Heel veel plezier samen met Thijs, iedere dag opnieuw. Tassen zijn er nog genoeg. Enjoy your journey Get back healthy. Groetjes van ons allen
  2. Jasmijn:
    14 juni 2017
    Hoi Thijs en Nena,
    Wat een geweldige reis. Te gek om te lezen wat jullie al allemaal hebben gezien. Die wafels bij het ontbijt vond ik een hele belevenis haha. Geniet van alles wat jullie nog gaan zien. Ik ga jullie reis volgen!

Liefs,
    Jasmijn