LA naar Joshua Tree

11 juni 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Gisteravond beiden als een blok in slaap gevallen, maar om 6uur waren we helaas alweer wakker. Maar goed, dan beginnen we deze dag maar wat eerder. Het hotel lag meteen naast  Denny's dus daar hebben we maar even een echt Amerikaans ontbijtje meegepikt. Bacon, scrambled eggs, pancakes with cream, alles zat erbij en het was ook nog lekker. Begrijpelijk dus waarom er genoeg mensen binnen kwamen lopen die er overduidelijk vaker waren geweest....

Om de 3 weken rond te kunnen touren was het natuurlijk belangrijk dat we eerst onze auto gingen ophalen. Thuis had Thijs deze al geboekt dus het was alleen nog aanmelden en ophalen. En hoe leuk is t dan als de eigenaar zegt 'second lane to the right, you can choose any convertible'. Jaa, het beste paard van de stal heeft Thijs uitgekozen met onze Ford Mustang.

Voor vandaag had ik al een en ander onder elkaar gezet om ervoor te zorgen dat we alle hot-spots in LA in een dag konden doen. Goed gelukt, al wilde het verkeer op sommige momenten even niet mee werken. Als eerste hebben we een ritje gemaakt door Bel air waar de grote huizen begonnen te verschijnen. Daarna langs de Mulholland Drive, richting Universal Studios en een korte stop bij de locatie van de Teller Morrow garage uit Sons of Anarchy.

Daarna zijn we richting de Walk of Fame vertrokken en daar was het zoals gebruikelijk heel erg druk. Maar vandaag was het nog iets drukker dan normaal vanwege een Gay-Day. De hele straat vol met regenboogkleurige mensen en zelfs 'de ster' van Trump moest eraan geloven. Weer verder in de auto zijn we even gestopt bij Mel's Drive In op de Sunset Boulevard, voor een kleine lunch na ons mega ontbijt.

In de middag hebben we nog een rondje gelopen over Rodeo Drive en heeft Thijs alle auto's kunnen bekijken die hier langs kwamen. En als afsluiter zijn we via Beverly Hills richting de Hollywood Sign gereden om LA echt af te kunnen sluiten. Bommetje vol met toeristen, maar niet op onze plek. Lang leven google met reistips!

Onderweg naar onze volgende bestemming bij Joshua Tree kregen we beiden nog zin in een kopje koffie dus Thijs heeft deze lekker gehaald, onder de bestellersnaam 'Dice'. Leuke variant moet ik zeggen, die naam hoor je zeker niet vaak. Maargoed beiden een cafe latte, Thijs met wat cinnamon en Nena lekker met wat nutmeg. Nutmeg? Ja, oeps, Thijs dacht dat het chocolade was maar had het etiket niet gelezen. Lekker was het echt niet dus nee ik kan het niemaand aanraden..

In Joshua Tree afgesloten met een biertje en een paar kip wraps kunnen we vanuit ons motel terugkijken op een geslaagde dag, op naar Joshua Tree morgen!

1. Marianne van den Kerkhof:
    12 juni 2017
    leuk verhaal Nena, geniet van de autoritjes, alles wat te bekijken is en het echte heerlijke Amerikaanse eten!! Dikke knuffel