Bryce Canyon naar Zion

17 juni 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we iets later wakker dan de vorige dagen, zal met name ook zijn geweest door de korte nacht die we gisteren hebben gehad. Ook is het in Bryce Canyon gedurende de nacht blijkbaar het donkerst van de volledige VS, wie weet heeft dat ook geholpen...

Na een ontbijtje in het restaurant van onze Best Western zijn we begonnen aan onze 2e poging om tot aan het einde van het park te rijden, deze keer met succes want de weg was inderdaad open! Het park bestaat uit een 18 mile drive waar Rainbow Point, met 9115 feet, het laatste en ook hoogste punt is. Vanwege de hoge locatie en de vrij open stukken is het een van de langste vergezichten van de VS. Rainbow staat dan ook voor de verschillende kleuren die je vanaf hier kunt zien vanwege het vergezicht.

Op de terugweg zijn alle stops aan de rechterkant en zijn allemaal weer even mooi vanwege de oranje kleur icm de groene begroeiing. Met name de Natural Bridge was heel gaaf. Dit is een stuk rots wat alleen aan de onderkant uitgesleten is door erosie waardoor het nu uitziet, zoals de naam al doet verwachten, een brug. Overigens niet alleen de mensen in Amerika hebben een maatje meer, dit is ook het geval voor de kraaien. Wij maar denken dat we roofvogels hadden gespot, blijken het gewoon mega size kraaien te zijn... Als afsluiter hebben we nog een stop gemaakt bij Bryce Point om nog een laatste keer te kunnen kijken naar het mega oranje amfitheater. Op naar de volgende stop, Zion.

Omdat we hier 2 nachten verblijven vonden we het een goed plan om de rest van de dag iets rustiger aan te doen en meteen door te rijden naar de Ranch. Eenmaal daar aangekomen kregen we het nummer van de Glamping Tent waar we gaan overnachten. Het is inderdaad gewoon een iets luxere variant van kamperen, aangezien we wel gewoon gebruik maken van alle gedeelde faciliteiten, maar in onze tent hebben we gewoon stroom en een lekker bedje. Het was zelfs verrassend koel in de tent ondanks de 36 graden buiten. Alleen duimen dat de beestjes vannacht niet op bezoek komen, we shall see.....

Voor de rest hebben we nog lekker een paar uur aan het zwembad gezeten, even rustig iets gegeten in de bar van de Ranch en kunnen we vanavond aan het gedeelde kampvuur met de mede Glampers (als dat een woord is?) even rustig een boekje lezen onder de grote sterrenhemel en terugkijken op alle dingen die we in onze eerste week hier hebben gezien..

Oja misschien wel leuk, vandaag zijn we de 2000km met onze Mustang gepasseerd!