Page naar Bryce Canyon

16 juni 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Helaas was de nacht iets minder succesvol voor ons beiden, blijkbaar was de pasta met vis gisteren niet meer helemaal in orde waardoor ik ongeveer de hele nacht heb liggen overgeven, bleh... Maargoed de reis ging vandaag weer gewoon verder en na ongeveer 3 a 4 uurtjes slaap voelde ik me vanochtend toch wel weer best oké.

Wel begon de dag weer hetzelfde zoals die gisteren geeindigd was, heet heet heet. Maar in Bryce zou het weer een paar graden koeler zijn dus dan maar snel beginnen aan de rit van 2,5 uur. Bij Lake Powell zijn we nog kort over de Lakeview Drive gereden om afscheid te nemen van Lake Powell.

Onderweg naar Bryce hebben we rond de lunchtijd nog een korte break gehad bij een duitse bakker. Leuk om midden in Amerika een broodje salami of schwarzwald te kunnen bestellen en ook wel weer lekker na al die amerikaanse maaltijden!

Eenmaal aangekomen in Bryce Canyon wilden we graag doorrijden tot aan het einde van het park maar helaas kwamen we er achter dat ze aan de weg aan het werken waren en de weg de hele week niet gebruikt kan worden... Dat was dus even een tegenvaller, dan zou het park voor zeker de helft niet bereikbaar zijn. Maar voor nu hebben we alle punten bekeken die wel bereikbaar waren. Omdat ik me nog niet helemaal fit voelde hebben we de wandeling helaas even moeten laten schieten maar ook vanuit de view points was het oranje Amphitheater van Bryce Canyon super om te zien.

Na het bewandelen van de Rim Walk over de rand van Bryce wilden we toch graag bij het Visitor Center checken of er echt geen mogelijkheid was om over de weg te rijden vandaag of morgen en goed nieuws, als het goed is zou de weg open zijn tijdens het weekend en laat het nu net morgen zaterdag zijn. Dus morgenvroeg voor ons vertrek richting Zion gaan we proberen om alsnog de extra uitzichtpunten te bezoeken.

Als afsluiter wilden we graag vandaag de zonsondergang bezoeken bij Bryce Canyon, wat zeker ook weer de moeite waard was. Alleen was er een nadeel en dat was dat de zon niet in de Canyon scheen wat wel ietwat jammer was, maar toch nog steeds heel mooi om te zien!

Morgen vertrekken we richting Zion en kunnen we eindelijk gaan overnachten in de Glamping Tents, benieuwd hoe dat gaat bevallen!