Uluwatu

11 juli 2018 - Pecatu, Indonesië

Gisteren zijn we geland in Denpasar na een reis van ca 20uur + nog een uurtje vertraging erbij. We vertrokken met de Thalys vanuit Antwerpen naar Schiphol. Helaas bleek na het inchecken op Schiphol dat we niet naast elkaar zaten, wat voor een vlucht van +12uur toch wel erg vervelend was. Gelukkig hebben ze op het laatste moment in het vliegtuig nog iets kunnen regelen! De rest van de reis verliep super goed dus rond 8uur Indonesische tijd, waren we geland. Op naar Uluwatu voor onze 1e accommodatie.

Eenmaal aangekomen zijn het inderdaad de leuke cottages die ik had verwacht obv de foto’s. Alles netjes, met onze eigen regendouche in de “buiten-badkamer”. Vannacht waren we helaas door de lange reisdag en het tijdsverschil om 2uur wakker. Dus we hebben maar even het voetballen gekeken. Beetje sneu voor België maar wij konden gelukkig wel weer verder slapen!

Maar om die reden schrokken we vanmorgen pas om 11uur wakker. We konden gelukkig wel nog aan een goed verzorgd ontbijtje aanschuiven waar we meteen ook onze scooter hebben geregeld voor de rest van de dag. Echt een fijn vervoersmiddeltje hier, ze rijden absurd maar als je gewoon probeert mee te rijden met de drukte dan is er niks aan de hand!

We hebben een ritje gemaakt naar Dreamland Beach, Padang Padang  Beach en Jimbaran Beach. Als laatste hebben we een stop gemaakt bij de Pura Luhur Uluwatu, waar we de zonsondergang hebben kunnen bekijken en een volks- en vuurdans hebben gezien.

Op de scooter terug richting ons huisje door het donker maar dat ging ook weer heel soepeltjes. Lekker een pizza gehad, aangezien we daar gewoon echt zin in hadden.. En dan is het nu weer tijd om te gaan slapen en ons koffertje te pakken om morgen weer verder te gaan!

1. Marianne van den Kerkhof:
    11 juli 2018
    Lieve Thijs en Nena, goed begin van jullie vakantie! foto`s zien er mooi uit vooral poserende aapje. Banaantje als beloning gegeven? veel plezier, liefs Mam