De vulkanen, tempels en Nusa Lembongan

17 juli 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

We hebben al een aantal keer zitten twijfelen of we de sunset tour naar de Batur vulkaan willen boeken. Maar omdat we nog best wel wat dingen willen zien in de omgeving leek het ons niet handig om een groot deel van de nacht te missen. Dus maandag was onze laatste kans aangezien we nog in Ubud waren maar we hebben gewoon weer een scootertje gehuurd en zijn gedurende de ochtend richting de Batur vulkaan gereden. En dit was al erg mooi om te zien, naast de Danau Batur.

Aangezien we het scooter rijden beiden zo leuk vinden zijn we ook nog door gereden tot aan de Pura Besakih, wat wordt gezien als de moedertempel van Bali en tevens de grootste tempel. Erg indrukwekkende tempel maar helaas hebben we door de mist vrij weinig kunnen zien van het grote pronkstuk achter de Pura Besakih, namelijk de Agung vulkaan. Dit is de vulkaan die 2 weken geleden nog tot uitbarsting is gekomen maar we wilden toch proberen de vulkaan van dichtbij te zien, helaas. Gedurende onze terugrit richting Ubud hebben we nog even een route gekozen door allemaal kleine plaatsjes en in Ubud afgesloten met een kopje koffie en heb ik lekker mijn voetjes laten verzorgen in een salon!

Vanmorgen hebben we kunnen genieten van ons laatste heerlijke ontbijt bij het hotel in Ubud midden tussen de rijstvelden en logisch begint vandaag de zon wel te schijnen. Maar we hebben nu onze backpacks weer ingepakt en hopen dat we de zon mee kunnen nemen naar de volgende stop, Nusa Lembongan. Dit eiland ligt een halfuurtje varen met de boot af van Sanur.

De bootmaatschappij neemt zich er eventjes goed de tijd voor en het vertrekken is al hilarisch. De golven zijn zo hoog en er is geen pier dus het is even goed timen om op de boot te stappen. Sommige mensen hebben een minder goede timing en staan tot aan hun navel in de golven. Ik zat fijn buiten waar ik wat wind kon vangen en heb gelukkig geen last gehad van zeeziekte, ondanks de grote golven.

Eenmaal aangekomen op het witte strandje van Mushroom Beach zien we Bali in de verte nog liggen maar liggen we voor de komende nachten lekker op dit kleine paradijsje. Met de harde golven op de achtergrond kunnen we lekker gaan slapen en gaan we de Nusa eilanden bezoeken!

1. Basbasbas:
    18 juli 2018
    Heerlijk! Er gaat niks boven scooter rijden in Azië! Jaloers! Geniet er nog van!
  2. George:
    19 juli 2018
    Leuk verhaal, mooie foto's. Veel plezier. Geniet er maar lekker van.