Ubud

13 juli 2018 - Ubud, Indonesië

Gisteren zijn we vertrokken van Uluwatu naar Ubud. De schattige cottages gaan we inruilen voor een gedeelde villa midden in de rijstvelden. Met een eigen chauffeur na een ritje van ongeveer 2uur zijn we gearriveerd maar het was nog een stukje lopen door de rijstvelden tot we bij ons hotel aangekomen waren. Even de backpacks op en de berg op lopen. Eenmaal boven hebben ze ons uitgelegd dat ze hier een shuttle service voor hebben die je met de scooter naar Ubud en weer naar het hotel brengt.

De rest van die dag hebben we gebruikt om Ubud een beetje te verkennen, door alle straatjes en steegjes te lopen, 1000keer te horen “hello massage” en “hello 1 dollar”. Aan het einde van Jl. Monkey Forest hebben we een bezoekje gebracht aan, zoals de straat al zegt, Monkey Forrest. Overal aapjes die zonder problemen lege flesjes of zelfs zonnebrillen stelen. In Ubud zelf hebben we nog de Saraswati Tempel en de Puri Saren bezocht en hebben we afgesloten met een lekkere sate ayam. Ubud is warm, druk en chaos maar daarom ook weer heel gezellig!!

Vandaag zijn we de hele dag onderweg geweest in de omgeving van Ubud met een chauffeur die we viavia hebben ontvangen. We hebben een tour gemaakt door de groene Tegallalang rijstvelden en hebben we een stop gemaakt bij een Luwak Kopi farm. Deze koffie wordt gemaakt van de keutels van de Luwak en smaakt gewoon als een lekker sterk kopje koffie. Ook kreeg je er een plankje met 8 verschillende kopjes om te proberen waarvan de ginger koffie en thee ons het meeste is bijgebleven en dan niet positief......

Na onze koffiestop zijn we doorgereden naar de Pura Tirta Empul. We hebben de hele ochtend regen gehad maar hier is het gelukkig droog aangezien je in deze tempel jezelf kunt reinigen. Als lunch hebben we lekker Indonesisch, of zoals ze hier zelf heel nadrukkelijk zeggen Balinees, gegeten midden in de rijstvelden. Vervolgens hebben we nog een stop gemaakt bij de Gunung Kawi en hebben we een laatste stop gemaakt bij de Tegenungan waterval. Vanavond maar weer een beetje westers gegeten voor iets van afwisseling te hebben in onze maaltijden. Morgen gaan we ook weer met een taxi op pad!