Las Vegas

20 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Nou een ding is zeker, de 47 graden hebben we toch wel gehaald vandaag. Jeetje wat was het warm, alsof er constant iemand met een hete föhn naast je stond. Maar het kan warmer gaven ze hier aan dus het viel nog mee zullen we maar zeggen...

Vandaag begonnen met het zoeken naar een plekje om te ontbijten tussen de honderden eettenten hier. Grappig als je beneden in het casino komt om half9 dat de mensen nog steeds achter de gokkasten zitten en vaak ook weer met een biertje er bij. Na het ontbijt zijn we nog even kort gestopt bij het Wynn hotel en bij Treasure Island. Met name Wynn was toch wel heel indrukwekkend en stijlvol!

Om 11uur werden we bij het hotel opgehaald en was het (eindelijk) tijd voor mijn verjaardagscadeau voor Thijs, de 'Best bang for your buck' bij de Gun Garage. Eenmaal daar aangekomen is het echt meteen zo indrukwekkend, een hele muur vol met geweren en een herrie die uit de schiethal komt. Zoals Thijs heel vaak heeft gezegd, wat een geweld komt uit die dingen. Na het aanmelden en afgeven van de paspoorten was het tijd om te beginnen. We begonnen met een handgun maar eigenlijk vond ik die al heftig, toen moest het echte zware geschut zelfs nog komen. We hebben ongeveer 8 geweren geschoten en bij de laatste bleek dat ze daar helaas geen kogels meer voor op voorraad hadden, dus Thijs mocht kiezen wat we dan in de plaats daarvan gingen pakken. Ze hadden ook een M1A Riffle Gun ter beschikking dus heeft hij die gekozen, omdat de rest al niet heftig genoeg was natuurlijk. Het was echt zo gaaf om een keer mee te maken, beiden stonden we eenmaal buiten nog steeds te shaken en heeft de adrenaline kick toch nog wel een uurtje geduurd. Maar niet geheel zonder wonden, de terugslag van vooral die laatste was zo sterk dat we er beiden toch wel een blauwe plek aan over zullen houden. Ag, dat was het zeker weten waard!

Eenmaal terug bij de Strip hebben we nog een korte stop gemaakt bij The Fashion Show, een mega grote Mall, Circus Circus met de Adventuredome en bij de Stratosphere Tower. Bij de Tower hadden we de keuze om naar boven te gaan maar ook om een van de 'thrill rides' te doen, ag nu we er toch zijn hebben we de X Scream ook maar even meegepikt. Een klein stukje achtbaan boven op de toren van 350m die je constant naar voren laat vallen en je daarmee dus in een vrije val dropt. Nu waren we beiden aan het zweten van de hitte maar ook een beetje door het ritje, want eng was het toch echt, maar ook weer zeker cool om te doen!

Als laatste bezoekje voor vandaag zijn we nog richting Fremont geweest met de Deuce Bus. Dit is het oude gedeelte van Las Vegas met oa het oudste hotel van Las Vegas, de Golden Nugget. Ook hebben we nog een korte stop gemaakt bij de Heart Attack Grill, waar ze inderdaad met een ziekenhuis jas aan zitten te eten binnen en de serveersters in verpleegster pakjes rond lopen. Een ding was wel duidelijk, op de Strip kan heel veel maar in Fremont kon echt alles. De vrouwen liepen er gewoon echt naakt over straat met alleen 2 stickers op hun borsten en een onderbroek waar je net een paar veters van kon maken. Wel een leuk stukje Vegas omdat het er inderdaad gewoon ouder uitzag, maar wel nog steeds met casino's en veel lampjes en grote schermen.

Vanavond hebben we nog lekker iets gegeten in The Venetian bij een Italiaan en had Thijs besloten om nog even een gokje te wagen bij de roulette tafel. En met succes, 10dollar erin gestopt, 40dollar eruit gehaald! We hebben er even over getwijfeld of we konden stoppen met werken maar misschien is het toch maar beter dat een van ons 2 blijft werken....

Morgen rijden we weer verder en hebben we een lange rit voor de boeg van ca 4,5uur door Death Valley richting Bakersfield.