Zion naar Las Vegas

19 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgenvroeg rond 7uur gewekt door de zon die in onze tent toch vrij sterk aanwezig was. Na alles te hebben verzameld hebben we afscheid genomen van onze Glamping tent en de Ranch en zijn we aan onze rit van vandaag begonnen. Wel moesten we eerst nog door Zion rijden. Ofja moesten, het was niet echt een straf want het park was zo op de vroege ochtend echt een heel gaaf landschap om te zien met de schaduwen door de nog laagstaande zon. Ook vandaag was het alweer erg druk bij Zion en dat was zelfs nu al te merken door de vele auto's die al langs de kant geparkeerd stonden.

Na een korte stop in St George voor een ontbijtje zijn we verder gereden richting Las Vegas. Heel apart dat we in een reis van 3 uur door 3 staten zijn gereden, namelijk vanuit Utah door Arizona richting Nevada. Na ongeveer 2,5uur rijden door een dorre, hete omgeving schiet er opeens een stad met allemaal hoogbouw uit de grond. Van een afstandje leken de gebouwen niet zo groot maar eenmaal aangekomen op de Strip blijkt dat toch wel anders te zijn.

Aangezien we toch nog in de auto zaten en het 'Welcome to LV' sign een stukje van de Strip af ligt zijn we maar meteen hierheen doorgereden. Thijs had bijna een overdreven enthousiaste chauffeur in de zijkant van de auto zitten die het achteruit kijken blijkbaar nog niet zo sterk onder de knie had..

De komende 2 nachten verblijven we in The Mirage waar het inchecken eigenlijk al te gek voor woorden is. Er staat een mega aquarium midden in de lobby en er stonden zeker 10 mensen aan personeel te werken bij de receptie.

Na al onze spullen op de kamer te hebben achtergelaten zijn we begonnen aan ons rondje over de Strip. Bloedje heet, ongeveer 45 graden, maar ag met al die airco's kun je altijd naar binnen vluchten! We zijn eigenlijk langs nagenoeg alle hotels gelopen. The Venetian met de gondels, the Bellagio met de fonteinen, Caesars Palace met mini fontein en colosseum, New York New York met de achtbaan, maar ook langs alle casino's. Niet normaal hoe veel mensen hier zitten en hoe veel geld hier dus in zal worden vergokt... Beiden hebben we wel ook 1 dollar geinvesteerd erin (en helaas verloren) om toch ook een poging te doen tot. Wel hadden we de meest eenvoudige kasten uitgezocht, want heel eerlijk snapten we er beiden niet veel van met die hoeveelheden aan knopjes...

Toen in de avond de zon onder begon te gaan zag je pas echt wat voor een poppenkast het eigenlijk is. De verlichting, de shows op verschillende plekken, maar ook de mensen die je ziet lopen, dat zie je echt nergens... Als avondeten hebben we echt heerlijk gegeten bij het Hard Rock Cafe van Las Vegas, dan kunnen we die ook weer afvinken! Daarmee een einde aan onze hete dag in LV geeft de teller aan dat vandaag 21km hebben afgelegd langs en over de Strip. Misschien toch wel heel erg veel maar wie weet, we hebben toch wel flink veel gelopen. Voor nu kunnen we lekker slapen in onze airco en kijken we gewoon weer uit naar morgen!