Ventura naar Santa Monica

30 juni 2017 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Voor vandaag stond niet zo heel veel op de planning dus we hadden de wekker ietsje later gezet, even een half uurtje langer slapen. Al dacht de trein die naast het hotel langs kwam om half 8 daar iets anders over en dacht ik toeter hier nog eventjes iets harder.

Helaas was het zonnetje nog nergens te zien maar dat hadden ze ook gemeld voor de ochtend. Na weer een goed ontbijt zijn we via de Pacific Highway 1 richting Malibu gereden. In de zee lagen heel veel surfers te wachten op de golven. Het was wel meteen te zien dat ze hier wel wisten hoe ze moesten surfen want het ging erg soepeltjes bij veel mensen.

In Malibu zelf is niet zo heel veel te zien maar we hadden een aantal adressen gevonden van oa Jennifer Aniston en Tom Hanks. Of ze er ook echt wonen of een vakantiewoning hebben is een tweede, maar ag het idee was al leuk! Ook was het aan de auto's en de rest van de huizen te zien dat Malibu niet voor de 'standaard burger' was.

Eenmaal aangekomen in Santa Monica werd het gelukkig al een stuk beter weer en schoven de wolken snel aan de kant voor de blauwe lucht met een zonnetje. Het was alweer snel te merken dat we in de stad waren want de zwervers lagen weer op de bankjes, muurtjes en het strand. Als eerste zijn we over de grote winkelboulevard gelopen van Santa Monica waar een man samen met een zwerver een restaurant in liep en hem een maaltijd naar keuze aanbood, mooi om te zien!

Op de Pier van Santa Monica was het een massa aan mensen en zijn we langs alle verkoopkraampjes gelopen. We zijn teruggelopen via het Pacific Park, het pretpark op de pier. Ook dit was eigenlijk weer een grote kermis met verschillende attracties en speelautomaten. Daarna zijn we ongeveer 1,5 mile doorgelopen richting Venice Beach.

Op Venice Beach kwam de wietlucht je al tegemoet, oftewel Medical Marijuana van The Green Doctors. Als het maar medische redenen heeft dan kunnen ze hier dus echt alles legaal maken... Ook hebben we even een stop gemaakt bij het grote skatepark waar oud en jong, tot heel erg jong, rondjes reed op hun skateboards. Bij Muscle Beach waren de echte brede mannen uit LA druk aan het sporten en aan de overkant was zelfs een Nutrition Bar te vinden met shakes. De zwervers wonen hier echt gewoon naast de boulevard maar verkopen hier vaak ook iets, van gekleurde plankjes, zelfgemaakte armbandjes tot echte rommel die ze hebben gevonden. Misschien maakt dat Venice ook wel zo gezellig en geeft het die hippie-sfeer, de culturen leven hier echt gemengd samen.

Als afsluiter hebben we nog heel lekker gegeten bij een grill restaurant en hebben we nog een stukje cheesecake gehaald bij de Cheesecake Factory van Santa Monica, omdat het gewoon zo lekker was! Met een met lampjes versierde Santa Monica Pier achter ons zijn we teruggereden richting ons hotel en is ook deze laatste dag echt alweer om. Voor morgen hebben we al kunnen inchecken waarmee de terugreis nu echt dichtbij komt. Morgen moeten we om 2 uur afscheid nemen van de Mustang en om 5 uur vliegen we richting München en dan door naar Dusseldorf...

1. Marianne van den Kerkhof:
    1 juli 2017
    Schitterend geschreven allemaal Nena. En Thijs, veilig gereden!! Tot morgen
  2. Math:
    1 juli 2017
    Nena en Thijs, goodby Mustang, Zumpelveld here we come. Geweldige reis en idem reisverslag. Er schuilt een schrijfster/schrijver in jullie. Tot binnenkort. Have a good flight.