Grand Canyon naar Monument Valley

14 juni 2017 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Vandaag zijn we de dag eens begonnen met een koffie van de drive-thru-Mcdonalds. Er was niet echt een ontbijttent in de buurt dus we gaan maar gewoon iets later ontbijten vandaag, onderweg. Onze route vandaag loopt voor een stuk nog langs de Grand Canyon, dus deze hebben we nu ook nog vroeg in de ochtend kunnen bezoeken. Ook hebben we de Canyon nu van de andere kant kunnen zien en dat was ook weer echt bijzonder om te zien. Helemaal in het uiterste punt van het South Rim park zijn we gestopt bij Desert View waar we nu ook een beter zicht hadden op de Colorado River, echt gaaf!

Daarna zijn we vertrokken en hebben we besloten onze ontbijtstop te maken in Tuba City, eenvoudig maar wel alweer lekker bij Denny's. Gewoon hetzelfde als de vorige keer omdat het  toen ook gesmaakt had. Vanuit Tuba City was het nog ongeveer 1,5 uur rijden tot aan Monument Valley Navajo Tribal Park. Hetgeen wat zo bijzonder is aan dit park is dat het geen National Park is maar een Tribal Park, nog steeds in het beheer van de Navajo stam. In de verte zagen we al snel de grote oranje rotsformaties liggen die het park zo speciaal maken.

Vanaf het visitor center hadden we al een super uitzicht over het park waar je de auto's over de 17 mile drive zag rijden die door het park loopt. Aangezien het ons geen slimme zet leek om met de Mustang over de onverharde weg te rijden wilden we graag een tour boeken bij de stam zelf, maar de prijzen vielen daar toch wel heel erg tegen. Na eens goed te hebben gekeken naar de weg en de andere auto's die we zagen rijden hebben we toch maar besloten om zelf het rondje te maken.

De weg was zo slecht dat we bochten van links naar rechts moesten maken om alle gaten en stenen te ontwijken. Maar terugkijkend was het zeker weten de moeite waard. Alle uitzichtpunten waren een voor een weer mooier dan de ander en we konden wel foto's blijven maken. Maar gelukkig hadden we ook een voor en na foto gemaakt van de auto, die er na het ritje door Monument Valley echt te smerig voor woorden uit zag...

Aangezien wij van Arizona aankwamen wisten we dat we niet van de beste kant kwamen, dit was namelijk van Utah. Vanuit die kant wordt de meest bekende foto gemaakt van Monument Valley met de lange weg ernaartoe en de gesteenten op de achtergrond. We hadden nog wat tijd over dus we hebben die 13 mile toch maar even omgereden om die foto ook nog mee te pikken, top plan!

Aangezien de auto zo smerig was zijn we ook maar even door de carwash gereden, ofja we hebben 'm zelf even af mogen spuiten. Werkte prima en gelukkig dat we ons nu weer konden vertonen met de auto bij de verhuurmaatschappij! Afsluitend beiden nog een eenvoudige chickensandwich gegeten voor 14 dollar, koopje, maar het smaakte prima!

Voor morgen moeten we even rekening houden met het uur tijdsverschil met Page.

1. Marianne van den Kerkhof:
    15 juni 2017
    Lieve Thijs en Nena, prachtig mooi allemaal. Nena proficiat met je tentamen en een vraag: mag jij ook wel eens rijden in die schitterende auto? Veel plezier. Xxxx mam