Canggu en Seminyak

23 juli 2018 - Canggu, Indonesië

De eerste avond zijn we door een taxi afgezet bij Finn’s Beachclub in Canggu. Een mega zwembad met heel veel ligbedjes, de drankjes ook meteen wat duurder zijn en het vol zit met de mensen van Australië. Wij gaan naar Salou, zij gaan naar Canggu. Dus na een drankje zijn we toch maar op zoek gegaan naar een rustiger plekje en hebben we nog een hapje gegeten bij Ulekan. Daarna zijn we in ons luxe huisje lekker gaan slapen en wat hebben we geslapen, van 10 tot 9, heerlijk!

Zoals verwacht was het ontbijt ook weer tip top verzorgd. Vers fruit, sapje, koffie of thee en de keuze uit alle varianten ei met bacon of pancakes, smullen!! Met de shuttle hebben we ons laten afzetten in Seminyak waar het ook weer erg druk was. We hebben een kwartiertje fish spa gedaan (wat blijkbaar best schadelijk kan zijn, oeps) en zijn daarna over het strand richting Canggu gelopen. Een korte lunchstop bij nog een te luxe hotel en door naar The Lawn, ook weer een beachclub waar we geprobeerd hebben lekker te niksen. Maar het blijkt toch niet helemaal aan ons besteed helaas... Maar de dag hebben we wel afgesloten met de Uber van Azië, Go Jek. Ik ben fan!! Het systeem is hetzelfde als bij Uber maar dan voor 1 persoon achter op de scooter. Voor een ritje van 5KM betaal je ca 10K, dus 60cent. Echt top!!

Vandaag hebben we nog een dagje gehad met bezichtigingen. Als eerste hebben we een stop gemaakt bij een heilige Monkey Forest, waar de apen duidelijk rustiger waren dan in Ubud. We konden zelfs nootjes kopen en deze aan de apen geven, apen blij met de nootjes, mensen blij met het geld en wij blij om eens een aap een nootje te overhandigen. Daarna zijn we doorgereden naar de Pura BatuKaru, 1 van de 9 heilige tempels in Bali. Hier was het net als in de Monkey Forest heerlijk rustig en hebben we goed rond kunnen kijken. En als afsluiter zijn we langs de Jatiluwih rijstvelden gereden. Ook voor deze weer, niet zo druk en wat waren deze mooi!! Vanavond nog lekker gaan eten bij een Italiaans tentje en met een Go Jek terug die het ook wel prima vond om met ons beiden op de scooter te rijden. Hebben we dat ook eens meegemaakt!